Intesa Sanpaolo România – Fuziune cu First Bank și haos digital total
De peste zece ani sunt client al băncii Intesa Sanpaolo România. Nu pentru că ar fi o bancă excepțională — dimpotrivă. De-a lungul timpului s-a remarcat printr-o indiferență elegantă, perfect aliniată standardelor bancare locale: clientul nu este un partener, ci doar un cont din care se pot extrage comisioane.
Aplicația Intesa Sanpaolo, blocată complet – cinci zile de tăcere
De cinci zile, aplicația de internet și mobile banking Intesa Sanpaolo România nu funcționează. La început am crezut că problema ține de internetul din străinătate. Mesajele de eroare erau atât de confuze, încât păreau generate de o inteligență artificială obosită.
Noroc cu Revolut – fără el aș fi rămas un turist captiv într-un experiment IT nereușit al Intesa Sanpaolo.
Fuziunea cu First Bank: scuza perfectă pentru un eșec anunțat
Ajuns acasă, surpriză: aplicația tot moartă. Alte erori, niciun progres. După 45 de minute de așteptare la call center, o operatoare m-a anunțat că, din cauza fuziunii cu First Bank, platforma „nu funcționează temporar” și că „se rezolvă sigur” pe 3 noiembrie, la miezul nopții.
Data magică a trecut. Aplicația tot nu funcționează.
Call center blocat, clienți disperați, conducere absentă
În sucursale, imaginea dezastrului: zeci de oameni la cozi, nervoși, neputincioși. Call centerul? Un fiasco. Timp de așteptare „3 minute”, transformat în jumătate de oră și apoi apel întrerupt. A doua zi, linia era complet moartă. Probabil unica operatoare și-a luat o pauză bine meritată după ce a vorbit cu o țară întreagă.
Între timp, directorii băncii – probabil bine remunerați pentru această „integrare de succes” – își verifică bonusurile. Serverele au căzut, clienții sunt blocați, dar KPI-urile de fuziune au fost, desigur, bifate.
Respectul pentru client – o noțiune abstractă
De ani de zile, clienții Intesa Sanpaolo România așteaptă nu doar servicii decente, ci și respect. Poate și compensarea financiară a celor care au rămas fără acces la banii proprii zile întregi. Dar banca, fidelă modelului local, preferă tăcerea și noile „aliniamente la piață” – adică creșteri de comisioane.
Concluzie: timpul să „fuzionăm” și noi – cu alte bănci
Dacă tot vorbim despre fuziuni, poate e momentul ca și clienții să fuzioneze cu alte bănci – unele care, măcar din când în când, își amintesc că trăim în 2025, nu în epoca dosarului cu șină. Până atunci, Intesa Sanpaolo România rămâne un studiu de caz despre cum să pierzi încrederea clienților în era digitală.
#IntesaSanpaolo #FirstBank #InternetBanking #FuziuneBancară #România #Revolut